Ile zdrowia w zdrowych produktach dla dzieci?

Dziś kilkoro dzieci w telewizji wykrzyczało radośnie, że zjadły zboże, zanim wyrosło. Że ciasteczka 8 zbóż od Kubusia, to samo zdrowie. Przekąska idealna. „Zdrowe, pozbawione konserwantów składniki o doskonałym smaku, stanowiące sycącą i zarazem przepyszną przekąskę!” – to z opisu produktu w sklepie internetowym. Cudownie, prawda? A skład? Mąki 32%, płatki owsiane – 20%, olej… Continue reading Ile zdrowia w zdrowych produktach dla dzieci?

Jak przetrwać święta i nie zwariować?

Nie takie święta straszne Już nie raz w tym miesiącu usłyszałam „jestem na diecie, a tu święta!”, „jak ja przeżyję święta na diecie”, „boje się świąt, tyle jedzenia”. I jak przeżyć i nie dać się zwariować? Bardzo łatwo. Po pierwsze. To tylko święta, a Ty nie jesteś na diecie. Być może się odchudzasz, być może… Continue reading Jak przetrwać święta i nie zwariować?

E, jak energia

Z punktu widzenia fizyki, energia to zdolność obiektu do wykonywania pracy. Przekładając to na naukę o żywieniu człowieka, w dużym uproszczeniu, energią będzie nasza zdolność do podtrzymania życia i wykonywania aktywności fizycznej i umysłowej. Aby wydatkować energię potrzebujemy paliwa. Paliwem dla nas jest pożywienie, a dokładnie zawarte w nim składniki energetyczne. Przede wszystkim są to tłuszcze… Continue reading E, jak energia

D, jak dieta

Ile razy słyszałyście/słyszeliście „jestem na diecie”? Ile raz sami/same tak mówiłyście? Jakby to bycie na diecie było etapem chwilowym pomiędzy dotychczasowym sposobem odżywiania a… dotychczasowym sposobem odżywiania. Jakby dieta miała przynieść konkretny efekt, a potem można wrócić do tego, co było. Oczywiście w nadziei, że efekt pozostanie dłużej. Dieta, na której jesteśmy chwilowo może być… Continue reading D, jak dieta

Promocja w październiku

Do końca października w CED można wykonać darmowy pomiar składu masy ciała. Pomiar dokonywany jest analizatorem InBody 120, który podczas analizy nie uwzględnia danych empirycznych takich jak wiek, płeć czy budowa ciała dzięki czemu pomiar jest rzeczywisty. Obowiązują zapisy. Zadzwoń, napisz już dziś i umów się na wizytę. Dodatkowo pierwszych 16 osób może dokonać zakupu pakietu pełnej konsultacji wraz z… Continue reading Promocja w październiku

C, jak cebula

Cebula, a dokładnie – czosnek cebula. Oferuje nam dużo więcej niż łzy w kuchni i intensywny zapach z ust. Cebula, to nie tylko silny smak i aromat, ale skarbnica składników mineralnych, enzymów i właściwości leczniczych. Naturalny suplement diety, super jedzenie! Cebula zawiera składniki mineralne i witaminy. Stanowi źródło siarki, żelaza, potasu, magnezu, manganu, wapnia i… Continue reading C, jak cebula

B, jak białko

Białka stanowią główny materiał budulcowy naszego organizmu. W naszych tkankach można się doliczyć ok. 1500 różnych białek. Stanowią 1/5 naszej masy ciała, przede wszystkim układu mięśniowego. W skład białek wchodzą: węgiel, tlen, wodór, azot i siarka (niekiedy: fosfor, wapń, żelazo, miedź, jod, cynk, magnez, kobalt i mangan). Białko zapewnia prawidłowe funkcjonowanie organizmu, służy do budowy… Continue reading B, jak białko

A, jak awokado

Cenny owoc, pełen zdrowego tłuszczu, kwasu foliowego i potasu. Kryje w sobie likopen, witaminy z grupy B, C, E, A, a także luteinę i zeaksantynę. Istne super-jedzenie. Tłuszcze zawarte w awokado to w głównej mierze kwasy jednonienasycone i omega-3. Omega-3 to nienasycone kawy tłuszczowe, które mają działanie przeciwnowotworowe. Tych kwasów tłuszczowych powinniśmy mieć w diecie… Continue reading A, jak awokado

Dzień dobry!

Powiedz mi co jesz, a powiem Ci, kim jesteś ANTHELME BRILLAT-SAVARIN To, co jemy ma na nas ogromny wpływ. Dobrze bilansując naszą dietę, uważnie wybierając produkty i dokonując świadomych wyborów żywieniowych już w trakcie zakupów, możemy znacząco polepszyć nasze zdrowie i samopoczucie. Stosowanie diet w nadziei na znalezienie tej jedynej – diety cud, nie prowadzi do… Continue reading Dzień dobry!